Wednesday, January 29, 2014

Ego Nedir?

Bundan daha önce eminim ki trilyonlarca yazı okudunuz. Hatta daha çok. Ego nedir ego şudur yararlıdır zararlıdır. Tam öğrendim dedin mi yeni bir tanım geliyor karşına deel mi ? İşte yeni Oku - Öğren sistemiyle egonun tanımını yapıyorum ve bir sıkıntı olduğunda burayı okumanızı tavsiye ediyorum

Gokotas Yöntemiyle Ego nedir ?

Ego, aslında çeşitli yaş gruplarının kendisini üstün görüp peygamberliğini ilan edememiş, aile baskısı mı dersin televizyona özenmesi mi dersin ya da kafaya takma mı dersin bilemem ama içinde yaşadığı sosyo-psikolojik ortamdan oldukça etkilenip, kafasında kendisini kral ilan edip öyle davranmasıdır.

Bu üstteki yazıyı gerçekten anladıysanız aşağıdakileri okumanıza gerek yok. Ciddiyim. Bu ''abi çok egosu vardı'' muhabbeti döne dursun yaş gruplarına göre analiz yapalım ki siz de çevrenize göre yorumlayabilesiniz. Her şey sizin için :) (sondaki smile çok samimi oldu)

0-3 yaş

Şaka lan bunun ne egosu olacak :D Daha bezinin yerini bilmiyor. Biliyor da siz bilmiyor diye bilin ;)

3-7 yaş

Şimdiki veletlerin 3 yaşından sonra ( ki 1.5 yaşında başlıyorlar) PC kullanmaya başlamaları ve aradan 3-4 yıl geçtikten sonra okuma yazmayı deli gibi söktüklerini düşünürsek bu grup egoya başlamak için idealdir. Yani ileride bir velet sahibi olursanız, bu gruba bunu sokabilirsiniz. Yavaş yavaş ne yaşadıklarını ele alalım. Okumayı sökmüş bir velet ilk başta annesinin babasının ya da kardeşinin internetten sosyal ortamına bakar. Burada genellikle emocukları ve benzeri yaratıkları görürler. Bir de elinde tespik ve pıçak olan erkeklerin iyi ablalarla birlikte olduklarını görürler. Bunu süzgeç dediğimiz mekanizmadan geçirmeden direkt olarak alırlar.He bir de yanlışlıkla Kurtlar Vadisi bu Çakırlı bölümleri izlerse sıçtınız. İşin internet ve tv kısmını özet geçtiğimize göre sıra gelelim sokak hayatına. Bazı anneler çocuğunu dışarı çıkarmaz ama hepimiz dışarı çıktık top oynadık ip atladık seksek oynadık. Şahsen kızlarla takılmadığım için erkekleri söyleyeyim. Bu üstte verdiğim tipler genellikle serseri oluyorlar. Zengini de yani ayağında total 90 ı olan da böyle fakiri de böyle. Hiç bir şey farketmiyor.

7-13 yaş

Yukarıda bahsettiğim şey sokak kültürüyle birlikte ve okulda Polatçılık oynayan tiplerin gençlik zamanıydı. Bunlar ortaokula başladığı zaman her şey değişti. Bıyıkları ve bacaklarında kıllar çıkmaya başladı. Bu sebepten dolayı da erkeklik hormonları aşırı derecede salgılanmaya başladı. Bu dönemler kamışa su yürüyüp kuşların cıvıl cıvıl öttüsü 6 patlarların havada uçuştuğu kobraların soktuğu çavuşların tokat yiyip şınav çektiği dönemdir. Bu yüzden ilk kimin bu biraz önce saydığım şeyleri tepki verirse, o üstünlük kurmaya başlıyor ve reis oluyor. Şimdiki veletler değil de bir 6-7 sene öncesine kadar da böyleydi yani. Bu dönemlerinde mülayim olanlar hayatları boyunca mülayim,elit,başarılı ama tek başına oluyorlar. Böyle siyah çerçeveli gözlükleri falan oluyor. İngilizcesi süper kızlar süper falan ama yani mahalleye ters kalıyor böyle şeyler. Neyse orta okul ve liseye geçiş döneminde egoluk ortaya çıkıyor işte yazdırtmayın bana. Takım kaptanları, sınıfta en çok konuşup disipline giden kişiler, hep forvet oynayan, okulun en güzel kızı falan bunlar hep egosu tavan yapan insan tipleridir. İçlerinde hiperaktiflik var mıdır bilmiyorum ama budur. O dönemlerde sorunlu kişiler Kurtlar vadisini ezbere biliyordu. Ve ekstra olarak interneti olanlar oyunda iyi item ( aytım diye okunur)'ler yapıp herkesi eziyor, okula geldiğinde ise okuldaki çocukları eziyordu. Çarı var ya sağlam o yüzden. Şahsen kantırda herkesin eline verirdim hiçte böyle bişi yapmadım yani. Yani gençlik döneminde başlıyor bu ego dediğimiz şey. Düşünüyorum başka ne var diye bulamıyorum ve 14 18 e geçiyorum

14-18 yaş

Şimdi efendim diyeceksiniz ki ''Benim dönemimde lise 3 yıldı'' . Ben de diyorum ki o 18 i 17 olarak gör ;)))))

Efendim bu zamanlar lise zamanlarıdır. Liseye geçtik biraz daha siyah ceket giydik ya okulun ilk günü adam oluyorsun. Okula gittiğinde ortaokuldaki arkadaşlarını görünce yine başlıyorsun ilkokullu gibi davranıp veletleşmeye. İhtiyacın oluyor tabi sonuçta 4 yıl amk çekilmez ki. Hayat arkadaşlar falan derken TM SÖZEL YABANCI DİL VE FEN olarak ayrılıyorsun. Şimdiki liseliler bilmez tabi :) Nerden bileceksiiiiniizzzz. FEN e gidenler kendilerini bir şey zannederler. Biz zor okuyoruz fen okuyoruz. Sözellere aileler dahil aptal gözüyle bakarlar. Neden bilmem yani ben sözeli çok severim ve sözel okumak istedim. TM böyle orta karar kahveyi orta şekerli çayı 2 şekerli içen ailelerin çocukları TM okur. Yabancı dil de ortaokulda fazla internet cafeye gidip ingilizcesini geliştiren veletleri aileleri keşfettiği için giderler. Burada bölümlere göre egolar başlar. Zaten sınıfta çift dikiş biri olduğu için otomatikman onun egosu ön planda olur. Bütün kızlar ona gider falan böyle taşşaklıdır. Senin Polatlığın liseye geçene kadar olur. Bölümlerü anlattım gelelim okulun geneline. Ortaokulda kavgalar normal olurdu, liseye gelince pıçak çekmeye başlarlar. Pıçak taşımak üstünlüğün ve gücün simgesi olmuştur. Aynı zamanda havalısındır da. Biri sataşırsa takıp kaçarsın. Aynı zamanda serseri kızlar falan akıp gidiyor. İnternette zaten akıyorsun ''kızlar bakışıma hasta'' triplerindesin. Harbiden de kızlar bunlara geliyorlar. Üniversite yıllarında neden tipsiz erkeklere gittiklerini bir para iki buna bağlıyorum. At hırsızlarına bayılıyorlar. Gül gibi adamlar harab oluyorlar nivea yı zengin ettiler şerefsizim. Neyse pıçak takanlar falan derken pısırık olanlar sağlam kankilikler ve kanki kızlarla takılıp ilerleyip, geçmişte yaşadıkalrı o kınaytçılık çıkıyorlar. E ağaç yaşken eğrilir. Burada kendilerini dizginleyip, ellerine çekirdeklerini alıyorlar ve çipetpet misali kızların kavgalarına, birbirlerini çekememezliklerine dalıyorlar adeta bir rüya misali... Erkeklerin egoları bu saatten sonra gerçek hayatta bitiyor. Ego buysa bizde sorun yok aga deyip takılmaya devam ediyorlar. Zenginleri ayrı tutuyorum onlar zaten sülalem raad panpa diyorlar. Aslında buraya milyarlarca neden daha eklenir de gözlerine yazık. Resimli anlatırım yaparım 1-2 yıla. Ülkücü solcu ulusalcı Kürtçü tayfa falan var hocalar var bunları ayrı tutuyorum. Kişilerin kendi kararlarıdır saygı duymak lazım değil.

18-22 yaş

Bazıları diyecekki 2 yıllık üni okuyanlar veya okumayanlar ne olacak. Çözüm: 2 yıllık okuyanlar yazıyı yarım okusunlar, okumayanlar okumasınlar ;)

Üniye bir giriyorsun abi herkes koşturuyor. Egon kime yabancı modundasın. O yüzden ilk sene vaar olan polatçılığını içe atıyorsun. Nerede o pıçaklar kapıda güvenlikçi amca bekliyor. Sıkıysa olay çıkart. Zaten burada bir bakıyorsun kimi karı kız peşinde, kimi araba, kimi siyaset, kimi ders, kimi çap, kimi çift dal, kimi ölüyor, kimi burs, kimi aç, kimi zengin böyle kendine bir yer edinmeye çalışıyorsun. 18 yaşında üniye girsen 30 yaşında adamlar 1. sınıfta falan. Ya da alttan ders alan daşşaklı zengin çocuklar falan böyle 2-3 yıl bunları algılamakla geçiyor. Egolar burada işlemiyor çürüyor. Siyasete girenler zaten ap ayrı yere çöp düşer ''DÖVLÖT ÇÖPLÖLÖRÖ TÖPLÖMÖYÖR'' derler olay çıkar. Burada egolar internet ortamına, oyun ortamına kayıyor. Zaten içinde böyle ortaokuldan kalma ''EZME'' merakın var. Ünide kabiliyetlerin ability falan geliştiği için ufakları daha rahat eziyorsun. Hemen all chatten ben 20 yaşındayım diyorsun gaza gelip. Karşıdakiler zaten 12-13 yaşında eziyorlar ''HAHAHA EZDİK'' diyorlar. Sonra 20 yaşındaki ezince o da aynı şeyi yapıyor. Üzüm baka baka zenci oluyor. Biz bu yüzden bunlardan çekiyoruz bu ne aga ya. Her yerde bunlar türedi. İnstalock yapan mı dersin, mid kavgası yapan mı dersin. Kızlar da çok kırılgan oluyor a dersin büyütürler hiç bulaşmamak laızm

Son tavsiye: Kendi yoluna bak boşver egoyu falan. Ego dediğin şeyi sadece bir yerde yapabiliyorsun. Denedim yani onu da denedim tek bir yerde yapabiliyorsun. O kapıdan çıktıktan sonra, ezdiğin insanları karşına gelip ''sıra bizde'' deyip dövebiliyorlar. Dövmeseler de dövmenin hayallerini kuruyorlar. Eeeee her şey karşılıklı ;)

No comments:

Post a Comment