Wednesday, January 29, 2014

Siyasete Tam Sövecekkene Ben

Birden ağzımı açıp gözümü kapatasım geldi. Sonra farkettim ki hiç bir şey göremedim. Hemen kendime geldim, kayfemi yaptım ve laptop başına geçtim. Blogumu açtım ve asıl amacım siyasete sövecektim. Bunları düşünürken ''Bob Mami'' yani bildiğin Bob Marley açtım. O parça bu parça derken ''You Could Be Love'' adlı parça çalıverdi. Şimdi de ''There little Birds'' çalıyor. Bunlar çalarken ben nasıl siyaset yapabilirim abiğ ? he nasıl yapayim. Nasıl sövebilirim hökömetine Chehapesine ?

Şu an olmak istediğim kafa dışarıda olma kafası abi. Hafif yaz olacak Olimposta olacaksın soğuk suya biranı atacaksın gireceksin yüzeceksin oradan da denize gidip sahilde birazcık kestirip suyun qeyfini çıkartacaksın. Akşam da biranı rakını içip Jehat abiyi dinleyeceksin. Eğlenmeyeni kesiyorlar dışarıda. Hey gidi hey

Konuyu dağıtmadan siyasetten uzak bir şeyler yazmaya çalışalım. Günlük hayattan. Nargileden, trafikten, metrobüs çilelerinden. Ya da yukarıdaki gibi bir hayali yazalım. Şu an gidip geliyorum nereye ama nereye değinsem diye. Elimi nereye atsam siyasete girecek. Hayvanlar dahil yani o hale getirdiler ülkeyi.

Kışın oldum olası hasta olurum. Hele ki bu Nokia'nın yeni bir modeli gibi N2H4 müdür nedir buna kapılmışız. Tekrar baktım da bu bildiğim MÖLÖKÖL olmuş. Artık neyse 7/24 öksürtüyor beni. Kar da geldi gelecek hadi yavrum bir daha dercesine yağmadı gitti. Bu kış kurak mı geçti sıcak mı geçti hatta kış geçti mi anlamadık bile. Hal böyleyken fiyatlar arttı tabi kuraklık falan geldi. Fiyatlar deyince aklıma geldi. Hemen anlatıvereyim.

Yıl 2001. Kriz dönemi. Borsanın ve bankaların anasını ellerinden öpmüşler, bayram harçlığı vermeyenlerin evlerine haciz koymuşlar. O zamanlar veletsin tabi babamın günlük verdiği paraya bakıyorum. Babam da az buçuk iktisatçıdır yani ufaklığımdan beri onun dedikleriyle büyüdüm. Benim için önemli olan şey o parayla kaç tane cips alabilmemdi. O zamandan beri iriyim. İriliğim oradan gelmedir. Neyse bir ara dua ettiğimi hatırlıyorum cips fiyatları düşmesin diye. Tek aklımda olan cips fiyatlarıydı. Cips fiyatları garip bir şekilde çok zamlanmadı. Ama aldığım günlük azalmıştı galiba öyle bir şey olmuştu. Çok cips yiyemiyordum vay be .Ufak bir çocuğun kafadan hesap yapması ne kadar kötü bir durumdur. Bakkal tanıdık değilse öpüyordu bol bol.

He bir de cips demişten bak ne hatırladım ( konu konuyu açıveriyor )

Cipslerin içinden taso çıkıyordu. Yaşım ilerledikçe cipslerin dış paketini elleyerek içinde taso olup olmadığını kontrol ederdim. Hatta tek ben değil herkes etmeye başladı. Sonuçta o cipsi sen taso için alıyorsun. Başka bir amacın yok. Taso da satılmadığına göre cipsi alacaksın arkadaş ! Bir süre sonra bakkallar isyan etti ''Ellemeden al'' diye. Ulan kavas herif zaten benim gibi çocuklar alıyor. Bazıları anlamıyor bile ne olurdu elleseydim de daha çok tasom olsaydı ? Taso herşeydi. Bir ara da ''Benim için Taso Nedir ? '' i açıklayayim.

Yazının özeti: Bob Marley dinleyerek siyaset yapılmaz arkadaş. Anca rahatlanır geçmişe dönülür.

No comments:

Post a Comment