Sunday, October 20, 2013

Avrupalı Olmak İçin Gereken KAFA !

Avrupalı olmak için gereken şeyleri şu an yapmaktayım. Kahvem var,oreom yanımda ve blog yazıyorum. Kimilerine göre bu fakirlik, bazı kesimlere göre elitlik, bazılarına göre adam Avrupalı bazılarına göre artistlik, kimilerine göre de kız tavlama şeklidir. Gelin görün ki hastayim, Sezen Aksu dinliyorum, ve iyi bir moddayım. Şimdi de Fikret Kızılok'a geçtim. Bunların Avrupalı olmanın işareti mi bilmiyorum ama yazımızın bu üsttekilerle az buçuk ''Algı'' tarafıyla alakası olacağını şimdiden söyleyebilirim.

Bu konu nereden geldi önce onu belirtmek istiyorum. Şu son gelen pakette ve ülkede atılmaya çalışan doğru ama ''Bize gelmez'' adımlardan sonra böyle bir olayı kaleme,klavyeye, blog a adını siz koyun almak istedim. Farklı şeyler aklınıza gelebilir,bu paket ne alaka lan diyebilirsiniz, ya da AKP bunu mu yapmaya çalıştı diyebilirsiniz. Biliyorsunuz ki web sitede Gokotas yazıyor. Bu demek ki görüş açıları tamamilen bana ait. Tabiki esinlenmeler olacaktır :) Sırayla gideceğiz

What is the Avrupalı qafası ?

Aslında zor değil bunu çözmek. Türk insanının zıttı diyebiliriz. Hayır aşağılamıyorum ! Ciddiyim ! Rasyonel olmaktır arkadaşlar bu kadar basit. Özgür düşünebilmektir. Her boka trip atmamaktır. Fikrini savunabilmektir. Adam akıllı bir müzik grubu kurabilmektir. Yurt dışında bass'çılar ya intihar eder,ya da grupları bırakır. Bizim Türkiye'de hep on numara bassçılar vardır ama grupta genellikle davulcu,gitarist,vokal eksikliği vardır. Hiç gördün mü Metallica'nın vokal değiştirdiğini ya da denediğini ? Hep bass hep bass.. Buradan da bizim bassçılara selam olsun !

Konumuza dönersek ve özetlersek Rasyonel olabilmektir. Düşüncelere saygı duymaktır. Adam akıllı tartışmaktır. Saygı göstermektir. Dine,ilişkilere,yaya geçidine,yayalara,arabalara,insanlara,eşcinsellere,lezbiyenlere,aşıklara,sokakta öpüşenlere ve sokakta namaz kılanlara,klise çanlarına,renklerine,dillerine.. ve daha nicelerine.. aynı zamanda empati yapmaktır Avrupalı olmak. Karşındakini de düşünebilmektir. Sorunları kan davası yerine mahkemede aramaktır. Mahkemelerin 10 yıl sürmeli kafasının zıttıdır Avrupalı kafası.. Aslında yaz yaz bitmez. İşte bunların yani bizim zıttımızdır Avrupalı olmak. Millet uzaya çıkıyor biz halen haram günah sevap meselesindeyiz dedirtebilmektir. Yaşlı nüfusun çok olmasıdır. Eğitim seviyesinin yüksek olmasıdır. Hatalarından ders alabilmesidir. Sınırların kalmasıdır . Abi ben yazdıkça yazarım :D Bunun sonunu getirmek lazım

Paqet Nhedir ?

Bu pakette biliyorsunuz ki Dil olayı büyük yankı oldu. Bence bu olay 1960 lar da olmalıydı. Anca sindirebilirdik. Bu dil farklılığın varlığı bizde miladın başından beri var. Ana dil Türkçe olacak buna kimsenin karşı geldiği yok. Ama bizim, eğitim alamayan,Türkçe öğrenemeyen veyahut Türkçe öğrenmek istemeyenleri anlamamız için ve aynı zamanda Toprağımızda büyüyen,yaşayan dilleri öğrenmemiz gerekmektedir. Bunun zaten vaar olması gerekiyor. Birbirimize daha çok bağlanmamız için evet böyle olması gerekiyor ( Avrupalı düşünce qafasi )

Amma ve lakin bu ülkede Avrupalı kafasına gelene kadar bayağı uzun bir süre geçeceği için bu olayın iyiliğini veya kötülüğünü anlayamayacaklar. Hatta yazdığımı bile anlamayanlar olacaktır. Bu gerçek maalesef var. Ve biz bununla yaşamalıyız. Uygulamanın pilot olduğunu da söyleyebilirim. Duyduğum kadarıyla Özel okullarda diğer diller seçmeli olarak okutuluyor. Tepkiler alınıyor. Keşke daha erken olsaydı... Daha erken toplum kucaklansaydı..

Sonuç ?

Adamlar uzaya çıkıyor biz burada halen paket diyoruz abi. Adamlar çaktırmadan EMO'lara özgürlük verdi biz burada neyi konuşuyoruz. Haram günah sevap maşallah derken ülke elden gidiyor abi. Çok şükür ekonomimiz iyi bak abi Amerika'da kriz var çıkmaz var abi bütün televizyonlar öyle diyor ben şu ana kadar Amerikan anayasasına hiç bakmadım ama çok önemliymiş 1 aydır ondan bahsediyorlar. Aynı şekilde ekonomi de bilmiyorum ama kriz bize vurmadı zaten kömürüm yanımda makarnayla karnım tok bunları düşünmeme gerek yok vıiyyyyyy ! O değil de bu kış bir garip geldi bir sıcak bir soğuk herkes hasta nevrimiz döndü. Acaba hükümete söylesek mi ?


1 comment: