Wednesday, October 16, 2013

Hastayım Hasta Bayram !

hastayım hasta canım ister pasta
pastamı yediler bana cüce dediler 
cücelikten çıktım ablama gittim
ablam pilav pişirmiş içine fare düşürmüş
bu fareyi ne yapmalı minareden atmalı
minarede kuş var kanadında gümüş var 
amcamın cebinde türlü türlü yemiş var

Bir yanımda tuvalet kağıdı,diğer yanımda viks ve telefonum. Bayramda hasta olduk iyi mi ? Gelelim Bayram'a.

Biliyorsunuz ki bu bayram Kurban Bayramı'ydı. Bir çok hareket gördük bir çok hareket öğrendik. Kurban hakkımdaki düşüncelerimi paylaşmanın vakti geldi de geçiyor !

Kurban Bayramı nedir ?

Camii ye gitseydiniz vaazda anlatıyordu hoca (:

Gerçekten nedir ?

Bir kaç olay ve hadise var. Cehalet devrinde 2 tane bayram varmış. Hz. Muhammed de ''gerçekte 2 tane bayram var. Kurban ve Ramazan'' demiş ve öyle oluvermiş. Aynı zaman da kurbanın gökten Melekler tarafından verildiğini vs vs bu olayları bildiğinizi düşünerek konuya devam ediyorum.

Asıl olan yardımlaşmaktır. Akrabalık komşuluk ilişkilerini ilerletmektir. Çocukları sevindirip bundan haz ve mutluluk duymaktır. Ve daha nice güzel şeydir. Bir de et yemek var ki mmmmm işin en güzel olayıdır bence. Kavurmalar yok mu kavurmalar... Her evde illaki oluyor. Olmayan evlere de bayramda gönderiliyor. Ya da bize öyle söyleniyor. Takipçisi olamadım malesef.

Atayist ve Sofu bakış açıları

Aslında konumuz bu. Bu açıdan söz etmek istiyorum. Hasta olduğumu belirtip kendimi acındırmak için başlğı öyle yaptığımı da buradan belirtmem gerekiyor. Hasta olmak gerçekten kötüdür. 

Atayistler bir şeyler diyorlarmış. Efendim kurban hayvanları topluca katletmektir. Hadi oruç tuttunuz anladık hayvanları acı çekerek kesmek nedir ?  Kanlarını akıtmak nedir ? Yazık değil mi o canlılara ? gibi şeyler dönüyormuş ortada. Aldığım haberler, gözlemlediklerim bunlar. Bunlara topluca bir cevap verilmelidir.

Asıl olması gereken şudur;

. Kurban Allah için kesilmelidir. Etinden,sütünden,yününden faydalanmak için değil ! Pastırma sucuk salam yapmak ya da satmak için değil. Allah için kesilmelidir.

. Kesme sırasında hayvanın korkması,kaçması,telef olması,acı cekmesi,bıçağı görmesi,düzgün kesilmemesi,acı çektirilerek kesilmesi,yanlış yerlerinin bağlanması gibi durumlarda sevabınızın ve dualarınız kabul olmayacağını buradan duyururuz.

. Taşınma esnasında da hayvanın telef olması,korkması,zarar görmesi de aynı sonuçları doğurur.

. Birden fazla kişi o kurbana ortak ise, bir kişinin bile içinde etten faydalanma olayı varsa yani niyette fesat varsa herkesin sevabı gg olur.

. İbadet gizli yapılmalıdır. Sokak ortasında hayvan kesmek,kanını yollara,İSTANBUL BOĞAZI'NA, akıtmak fazlasıyla sıkıntılı,rahatsız verici bir durum yaratır. Bir Müslüman'ın diğer Müslüman kardeşlerinin bundan rahatsız olacağını düşünüp, ona göre davranması gerekir. Çünkü o kurbanın ne eti ne de kanı Allah'a ulaşır

. İhaleye fesat karıştırma durumundan bahsettim. Tekrar söylüyorum kötü niyetli kişiler varsa sevap alamazsınız.
.
 Hayvanın sadece etlerini alıp,geri kalan sakatat vs gibi yerlerinin çöpe atılmaması gerektiğini bilmeliyiz. Sonuçta o da bir nimet değil mi ? Bir Müslüman Allah'ın verdiğini nasıl çöpe atıp değersiz görür ? Fakir insanlar o sakatatları,kurban başlarını,derilerini topluyorlar. Pislik içinde topluyorlar hem de.. Hayvan zaten kesiliyor. Biraz duyarlı olup gerekirse fazla para verin bu dediğim kısımları da ayırsın kasap, gerekli yerlere bağışlayın ya da çöpün kenarına koyun. Hiç olmazsa o temiz insanlar kirlenmesinler..

Şimdi üstteki gibi durumlar yaşanırsa, insanlar doğal olarak tepsini koyar.Siz de burada oturup ''Aman efendim Kur'an da şöyle de böyle de '' diyemezsiniz. Her şeyin bir usulu adabı vardır. Yine televizyonlarda gördük telef olan hayvanları.. Boğalar kaçmış başka şeyler olmuş.. İnsanlar yaralanmış. Bir de amatör kasaplar yok mu aman aman. Kolu kafanı bacağını anlarım da burnunu nasıl kesebilmişsin onu hiç anlamadım amatör kasap kardeş. 

İşin özetini yukarıda belirttim. İbadet gizli ve düzgün yapıldığı sürece, diğer insanları etkilemediği sürece her şekilde yapılabilir. Bence zor değil. Düzgün yapıldığı zaman da sadece Vejeteryanlar eleştirirler. Onlara da yapacak bir şey yok yani ne diyeyim. Biz de sebze yemiyoruz bişi mi diyoruz ? He ablam abim sen salata yerken ''günah değil mi ota boka böceğe? '' diyor muyuz demiyoruz ? Biz salatalıkları,enginarları,biberleri,marulları,atomları dalında severiz dalında !

Gelelim sofulara

Özet: Yukarıdakileri yaparsanız atayizler size laf söylemez. Siz de azıcık saygılı hoşgörülü olun.. Kimsenin engellediği yok sadece ''Nasıl bir arada yaşayabiliriz'' sorununa çözüm arıyoruz. Başka bişi yoh ! 

Kurban hakkındaki görüşlerim bunlar. Maalesef  elimde güç olmadığı için kimseyi değiştiremiyorum. Umarım bizim nesil böyle hatalara düşmez. Başka insanlara saygılı bir şekilde ibadetlerini gerçekleştirirler. Yani atayizler de haklı boğaza öyle bir kan akıtmışlar ki arkadaş sahil şeridi kıpkırmızı olmuş. Adamlar içlerinde ne kalmışsa döküyorlar. Katliam vs vs diyorlar. Herkes haklı herkes

ÖHÖHÖHÖH TYLOLHOT

4 comments:

  1. allah için allahın yarattığı canlıyı kurban vermek nasıl bir mantık anlamış değilim..

    bir de sakatatları neden temiz insanlara veriyoruz? versene etin güzel yerinden adama. sakatat mıdır fakirin hakkı? fakir olduğu için sakatat sevmese bile yemek zorunda mı onu? et yemeye parası yok diye etin fakir kısmına razı olmak zorunda mı? o kadar hayvanı katlediyorlar, versene fakire de. hadi belediye, diyanet, müftülükler falan ön ayak olsun tespit etsinler. ohooo çok uzun iş dimi bence de öyle amk!

    ReplyDelete
  2. Olur mu etin güzel yerini yakındaki tanıdıklarına verirler.. Uzaktakilere asla verilmez. Hava atılır etlerle.. Atmayan da var buradan alınmasınlar sözümüzün gittiği yer bellidir. Uzun iş ya kim uğraşcak Allah biliyor :D

    ReplyDelete
  3. Tamam hoş bir tartışma ortamı olmuşta bence burada insanları eleştirmek yerine siz kendi davranışlarınızla insanlara bunu gösterin örnek teşkil edin madem insanlara sakatat verildğini söylüyorsunuz siz bunun doğrusunu yapın ve gerçekten insanlara anlatın ben böyle yaptım diye ki örnek teşkil etsin yoksa bu ülkede günde milyonlarca yazı yazılıyor =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yardımın gizlisi makbuldur. İnsanların gözüne soka soka yapılan şeyin değerinin kalmayacağına inanıyorum. Benim için önemli olan içimi insanların kırılmayacağı bir ortamda ( Yani burada ) dökebilmek. Okuyabilen okur okuyamayan için de yapabileceğim bir şey yok :) Yorumunuz için teşekkür ederim. Son olarak benim öyle bir amacım yok insanlara ben şöyle yaptım demek gibi de yok insanlara örnek teşkil olmak istemiyorum bana reklam geliyor ve maalesef bireylerin reklamını hiç sevmem :) Tekrardan teşekkür ederim.

      Delete